Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

כל מה שרצית לדעת על איטום קירות חיצוניים

כל מה שצריך וחשוב לדעת על חשיבותה ונחיצותה של פעולת איטום קירות חיצוניים בעמוד שלפניכם
איטום קירות חיצוניים

תשתיות האיטום בכל סוגי המבנים, נועדו בין היתר למניעת מצבי רטיבות הנובעים כתוצאה מחלחול מי גשמים דרך שטח הגג או הקירות החיצוניים אל הקירות הפנימיים, כאשר כשלים בתשתיות האיטום עלולים להוביל לנזקי רטיבות שבמקרים מסוימים גורמים לנזק בלתי הפיך לתשתיות המבנה.

מה הן הסיבות הנפוצות להופעת כשלים בתשתיות האיטום?

כשלים בתשתיות האיטום נובעים כתוצאה ממספר סיבות שונות, שהמרכזיות ביניהן כוללות:

  • ליקויי בנייה בתחום תשתיות האיטום – בעיות איטום במבנים משותפים ובתים צמודי קרקע, נוצרות בחלק גדול מהמקרים כתוצאה מפעולת איטום רשלנית שלא על פי התקן המחייב, כאשר במבני מגורים חדשים, הנזילה אינה נראית לעין באופן מיידי אלא המים מחלחלים לאט לתוך הקירות והנזק הבלתי הפיך למבנה נגרם מבלי שתדעו על כך.
  • חוסר תחזוקה שוטפת של תשתיות האיטום – בכל סוגי המבנים המשותפים למגורים וצמודי הקרקע, קיימת חשיבות רבה לביצוע עבודות תחזוקה שוטפות בתשתיות האיטום, כאשר חוסר בתחזוקה שוטפת עלולה להוביל לכשלים בתשתיות האיטום ולהיווצרות נזקי רטיבות.
  • שימוש בחומרי איטום נחותים ולא איכותיים – במבני מגורים בהם כן מתבצעות עבודות תחזוקה בתשתיות האיטום, הופעת כשלים בתשתיות עלולה לנבוע כתוצאה משימוש בחומרי איטום נחותים וזאת מטעמי חיסכון מצד קבלן העבודות או חוסר ידע מקצועי מצידו בתחום עבודות האיטום.

נזקי רטיבות - מה חשוב לדעת?

רטיבות בתוך שטח הדירה כתוצאה מחדירת מי גשמים דרך המעטפת החיצונית, עשויה להוביל גם לנזקים בלתי הפיכים לתשתיות המבנה, גם לפגם אסתטי בתוך שטח הדירה והקירות החיצוניים וגם לבעיות בריאותיות בקרב הדיירים כתוצאה מהופעתם של כתמי עובש מפיצי ריחות הגורמים לקשיי נשימה, ברונכיט ואסתמה. נזקים אלו יכולים להימנע באמצעות פעולת איטום מקצועית של הקירות החיצוניים באמצעות קבלן עבודות איטום מוביל ומנוסה בתחומו המקפיד לעשות שימוש בחומר איטום איכותי המיוצר בין היתר על ידי חברת פזקר מקבוצת פז המתמחה במדעי האיטום מאז שנת 1934 ועד היום.

חשיבות ונחיצותה של פעולת איטום קירות חיצוניים

מעבר לנזקי הרטיבות המהווים פועל יוצא של כשלים כאלו ואחרים בתשתיות האיטום, כל בעיית איטום בקירות החיצוניים של המבנה עלולה להוביל להופעת סדקים וחריצים במעטפת המבנה. הימצאותם של סדקים וחריצים רבים ועמוקים עלולה להעיד על נזקים בלתי הפיכים לתשתיות המבנה ואף לסכנות נפשות של ממש. המראות הדרמטיים של מבנה המגורים הישן שקרס בעיר חולון לאחרונה, המחישו לכולנו בצורה הממשית ביותר את הסכנה הטמונה בהופעתם של סדקים מרובים ועמוקים במעטפת החיצונית של המבנה. בדומה למבנה המגורים שקרס בחולון, ישנם אלפי מבנים מגורים בישראל בהם חריצים וסדקים במעטפת החיצונית נראים לעין בצורה בולטת והדבר אמור להדליק נורה אדומה בקרב בעלי הדירות במבנים אלו. מעבר לכך, פעולות איטום של קירות חיצוניים, מסייעות למניעת נזילות ובכך חזיתות המבנה נשמרות לאורך זמן והמראה האסתטי של מעטפת המבנה אינה נפגמת.

איטום קירות חוץ

מתי תדרשו לפעולת איטום קירות חיצוניים?

איטום קירות חיצוניים היא פעולת איטום מקצועית אותה חשוב ומומלץ ליישם במספר מצבים עיקריים:

  • בכל אותם מקרים בהם התגלו ליקוי בנייה בתשתיות האיטום בשטח המבנה במסגרת ביקורת בדק בית שנערכה למבנה ו/או לאחת הדירות במבנה – חשוב לציין שפעולת האיטום במקרים אלו נחוצה גם במקרים בהם אינכם מבחינים בכל סממן לנזקי רטיבות.
  • בכל אותם מקרים בהם אתם מבחינים בהופעת רטיבות בשטח הדירה הבאה לידי ביטוי בקילוף של הצבע בקירות, בהופעת כתמי עובש, בהתפתחות פטרת על גבי הקיר וכדומה.
  • בכל אותם מקרים בהם אתם מזהים סדקים וחריצים בעומקים שונים בקירות החיצוניים.
  • בכל אותם מקרים בהם לא בוצעו עבודות איטום בשטח המבנה מזה מספר שנים.

ובמקרים נוספים בהם מצבם של הקירות החיצוניים מחייבים טיפול נקודתי או מלא במסגרת עבודות איטום.

בחירת קבלני איטום - כיצד?

איטום קירות חיצוניים היא פעולת איטום מורכבת אותה חשוב ליישם באמצעות קבלני איטום מובילים בתחומם שבחירתם מומלץ שתעשה בהתאם למספר פרמטרים מרכזיים כגון: הוותק המקצועי של הקבלן והידע המעשי העומד לרשותו בכל הנוגע לביצוע עבודות איטום של קירות חיצוניים, חומרי האיטום בהם הוא עושה שימוש (סוג החומר ועמידות החומר בתקנים המחייבים), היקף עבודות האיטום המתבצעות על ידי הקבלן, שיטות האיטום המוצעות לכם על ידי הקבלן בהתאם להיקף נזקי הרטיבות במעטפת הפנימית והחיצונית של המבנה, היקף האחריות המוענקת לכם על העבודה, וכמובן, המחיר הנדרש לצורך ביצוע עבודות האיטום.

שימו לב – על אף שמחירי העבודה מהווים פרמטר מרכזי לבחירת קבלני עבודות איטום של קירות חיצוניים, חשיבותה ונחיצותה של פעולת האיטום, מחייבת אתכם להתייחס לכל אחד מהפרמטרים המקצועיים המופיעים לעיל ולא לבחור בהצעת המחיר הזולה ביותר אותה קיבלתם. ברוב המקרים, אתם עלולים לשלם ביוקר על הצעת המחיר הזולה ביותר, וזאת לנוכח העובדה שהקבלן ינסה לחסוך באיכויות חומרי האיטום בהם הוא עושה שימוש!.

בכל הנוגע לאחריות על העבודה, חשוב לציין שקבלני איטום מעניקים אחריות בהיקף של שנה עד ארבע שנים בממוצע וזאת אך ורק במקרים בהם מדובר על עבודות איטום של קירות חיצוניים בכל מעטפת המבנה ולא במקרים של איטום נקודתי.

איטום קירות חיצוניים מחיר - כיצד מתמחרים את היקף העבודה?

במידה ופעולת האיטום באמצעות יריעות ביטומניות מיושמת על גבי גגות שכבר זופתו בעבר, יש להכין את משטח הגג על פי סדר הפעולות הבא:

  1. יש לכסות את כל פתחי המרזבים והצנרת, וזאת לאחר ניקוי יסודי ושחרור סתימות במידה והן קיימות.
  2. יש להסיר את שכבת הזפת במלואה וזאת תוך הסרת בועות אוויר וחלקים רופפים במשטח (במידה והזפת לא מתנתקת מהתשתית, אפשר לחדש בעוד שכבת זפת לפני ביצוע היריעות).
  3. יש לבדק את שיפועי הגג ותקינות מערכות הניזוק באמצעות התזת מים.
  4. במידת הצורך, תקנו את השיפועים באמצעות טיט צמנטי משופר עם פולימרים.
  5. יש להקפיד לצקת בסיסי בטון מוגבהים סביב כל הצנרות ורגלי המתקנים המצויים על משטח הגג – בסיס הבטון חייב להיות בגובה של 10 ס"מ ובגודל 20/20 ס"מ לפחות, וזאת סביב כל רגל במתקני הגג.

חברת פזקר מציגה: רק חומרי איטום קיר חיצוני מומלצים לאיטום

כפי שציינו לעיל, איכות עבודת האיטום נקבעת בין היתר בהתאם לאיכויות חומרי האיטום בהם נעשה שימוש, כאשר אחת מהחברות המובילות ביותר בישראל לייצור חומרי איטום לכל סוגי עבודות האיטום, היא חברת פזקר מקבוצת פז הנחשבת למובילת תחום פתרונות האיטום בישראל מיום היווסדה בשנת 1934 ועד היום.

מוצרי האיטום של חברת פזקר מיוצרים בהתאם לתקנים ישראליים ובינלאומיים והם פותחו באמצעות טכנולוגיות מתקדמות מסוגן. בין יתר מוצרי החברה המיועדים למטרות איטום קירות חיצוניים תוכלו למצוא חומרי איטום ביטומנים חד רכיביים ודו רכיביים המשלבים בתוכם פולימריים איכותיים והם מצטיינים בין היתר בכושר ייבוש מהיר במיוחד.

מוצרי האיטום של החברה המיועדים לאיטום קירות חוץ נועדו גם לצרכי תיקון שכבת איטום קיימת וגם לאיטום חללים ואלמנטים תת קרקעיים, חדרים רטובים, מרפסות כאשר מוצרי האיטום השונים של החברה מיועדים לאיטום קירות חיצוניים המיוצרים מבטון, בלוקים, לבנים ועוד. חשוב לציין שמוצרי החברה הינם ידידותיים לסביבה ומרביתם נושאים גם תו תקן ירוק.

לצפייה בקטלוג חומרי איטום תוצרת פזקר המיועדים לצרכי איטום קירות חיצוניים לחצו כאן

מאמרים נוספים

איטום חדר האמבטיה: עצות זהב למניעת רטיבות

שיפוץ זה אמנם דבר שלא עושים בכל יום, אבל איטום של חדר האמבטיה זה כבר באמת משהו יוצא דופן * כדי שהחדר הרטוב לא יהפוך לבעיה הרטובה של הבניין, קבלו כמה טיפים לאיטום מושלם * וכמובן, הכי חשוב, אל תתפשרו על חומרי האיטום המובילים של פזקר

יריעות ביטומניות: שקט על הגג לעשור הקרוב

הימים שבהם הייתם צריכים לעלות בכל קיץ כדי לזפת את הגג עברו * העולם מתקדם ליריעות ביטומניות – חומר האיטום הנח, היעיל והעמיד ביותר בשוק * פזקר מציגה: יריעות ביטומניות איכותיות שיחסכו מכם רטיבות למשך עשר שנים לפחות