Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איטום חדר האמבטיה: עצות זהב למניעת רטיבות

שיפוץ זה אמנם דבר שלא עושים בכל יום, אבל איטום של חדר האמבטיה זה כבר באמת משהו יוצא דופן * כדי שהחדר הרטוב לא יהפוך לבעיה הרטובה של הבניין, קבלו כמה טיפים לאיטום מושלם * וכמובן, הכי חשוב, אל תתפשרו על חומרי האיטום המובילים של פזקר

חשבתם פעם מה קורה לכל המים שאתם משפריצים סביבכם במקלחת שגרתית? נכון, יש צנרת ניקוז שנועדה לוודא שהכל יזרום כמו שצריך, אבל מה קורה עם מה שמסביב? מה עם המים שניתזים על הקירות? הטיפות שמטפטפות על הבלטות? השלוליות הקטנות שנקוות מאחורי המתקנים הסניטריים?

בואו נדבר על איטום חדר האמבטיה, "החדר הרטוב". מעצם טבעו, מדובר בחדר שנדרש להתמודד עם הזרמה ואיגום של מים, לצד תופעות לוואי כמו אדים ולחות. כדי שהדבר הזה יעבור בשלום אתם חייבים לעצמכם שכבת איטום איכותית שבוצעה בידי אנשי מקצוע מעולים, אחרת כל הרטיבות תחלחל דרך האריחים, המרצפות ונקודות התפר בין הכלים הסניטריים למבנה.

ומה אז? המים שייספגו בבטון או בלבנים שמרכיבים את הבית יחזרו אליכם צורת רטיבות על הקירות, עובש ופטריות (ולא פחות חשוב: שכנים עצבניים מהקומה שלמטה שיבואו אליכם בטענות. ובצדק). אז כדי שהאמבטיה שלכם תצליח להתמודד עם השטף המבורך מבלי לייצר פגעי נזילות ונזקים, כדאי להקפיד על כמה כללים בסיסיים.

מוכנים? בואו נתחיל לאטום.

הכל מתחיל מלמטה

האזור המועד ביותר לפורענות הוא כמובן האזור שמתחת למקלחת, ללא ספק המתחם הרטוב ביותר בבית. אז אם אתם מחליטים לחדש איטום מתחת למקלחת, חשוב מאוד להקפיד על ביצוע מושלם. לא פחות.

מה זה אומר? לפרק את שכבת הריצוף, לפנות את החול שמתחתיה ולקלף כל זכר לשכבת האיטום הישנה. חשוב: גם אם תרכשו את חומרי האיטום הטובים ביותר בשוק – כמו למשל אלסטופז, חומר איטום ביטומני המעושר בפולימר שעמיד גם למים עומדים – אם לא תקפידו על ניקוי יסודי של הבסיס מחומרי איטום ישנים, חומר האיטום החדש לא יוכל להיקלט בצורה מלאה (ואז, בעצם, מה עשינו?).

ורגע, עוד לפני שמתחילים להניח את שכבת האיטום החדשה, יש להקפיד לסיים כל עבודת אינסטלציה שנדרשת במקום, ולאטם כל סדק שנוצר בשכבת הבטון בעזרת חומר אוטם כמו למשל צמנטפז Repair.

מה זה בכלל רולקה?

שלב קריטי נוסף שבלעדיו מלאכת האיטום לא תוכל להיות שלמה היא מילוי רולקות. כן, קראתם נכון – רולקות.

לטובת מי שלא בקיא בז'רגון נספר כי הרולקה נועדה להביא לביטול הזוויות במפגשים שבין הקיר לרצפה (וכמובן, נקודות הממשק של הכלים הסניטריים עם הרצפה או הקירות). לטובת העניין נדרש חומר איטום מיוחד שסותם את נקודת החיבור בין האבנים באמצעות מילוי הזווית הישרה בחומר מעגל פינות שייצור משטח שעליו המים יוכלו להחליק הלאה (כי במקרה של זווית ישרה, יש למים נטייה להיקוות ולחלחל מהתפר).

ואם כבר בקירות עסקינן – מלאכת איטום פנימית מחייבת אתכם להקפיד על איטום של אריחי חדר האמבט. מספיק סדק אחד בחרסינה כדי שמים יחלחלו דרך שכבת החיפוי של האריחים לקירות וברבות הזמן ייספגו בבטון או בלבנים. וכמובן שאת הרווחים שבין האריחים (פוגות, בשמן המקצועי) חשוב למלא בחומר אותם (ולזה קוראים השיפוצניקים רובה. אגב, בחדר האמבטיה חשוב למלא שכבה של רובה גם בין המרצפות שעל הרצפה).

ומה קורה מאחורי החרסינה? כדי להבטיח איטום שיחזיק לאורך זמן מומלץ לעשות שימוש בטיח מיוחד למטרת איטום מקלחות – טיח הרבצה, שדורש לא פחות משלושה ימים לייבוש מלא. את חומר האיטום עצמו יש ליישם באזורי המגע המלא עם המים במקלחת או באמבטיה בשתי שכבות, שתי וערב. באזורים אלה מומלץ לעשות שימוש בחומר איטום גמיש, דוגמת צמנטפז 102/308 .

לא להתפשר על איכות החומרים

כפי שבטח כבר הבנתם, ביצוע איטם בחדר האמבטיה הוא מלאכה מורכבת ויסודית שלא מבצעים בכל יום. ולכן, במצב הזה, יש חשיבות מיוחדת לבחירה בחומרי גלם איכותיים שיבטיחו איטום אופטימלי לאורך זמן.

וקבלו טיפ חשוב בהקשר זה: ישנם קבלנים שכדי לחסוך לעצמם בעלויות ירכשו מוצרים פגי תוקף במחיר מוזל. חשוב לוודא כי חומרי האיטום שלכם לא סיימו את הקדנציה שלהם לפני שהם הובאו אליכם, אחרת החדר הרטוב שלכם יהפוך לצרה הרטובה של הבניין.

השורה התחתונה היא שישנם סוגים רבים של מוצרים שיוכלו לספק עבורכם פתרונות איטום ראויים, עם פונקציות משתנות ובטווחים שונים של מחירים. מה שחשוב הוא שלא תתפשרו על מוצרים ללא תו תקן, כמובן, ושלא תוותרו לקבלן שלכם: כשמדובר באיטום חדר אמבטיה לכו על מוצר ישראלי ותיק עם מוניטין ורשימת הצלחות מוכחת. ובקיצור – כשאתם מקבלים החלטות בנוגע לאיטום, לכו על הטובים ביותר: פזקר, כי איטום זה העסק שלנו מאז שנת 1934.

מאמרים נוספים

יריעות ביטומניות: שקט על הגג לעשור הקרוב

הימים שבהם הייתם צריכים לעלות בכל קיץ כדי לזפת את הגג עברו * העולם מתקדם ליריעות ביטומניות – חומר האיטום הנח, היעיל והעמיד ביותר בשוק * פזקר מציגה: יריעות ביטומניות איכותיות שיחסכו מכם רטיבות למשך עשר שנים לפחות