Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך בוחרים חומרי איטום?

המבחר בשוק עצום והגשם כבר מחלחל – אבל אם לא תקפידו לבחור בחומר איטום שמתאים למשטח שעליו אתם עובדים אתם סתם מבזבזים כסף וזמן

המדריך לבחירת חומרי איטום

החורף כבר כאן ועם הגשמים מגיעה גם תופעת הלוואי הבלתי נמנעת: רטיבות, לא עלינו. אז רגע לפני שאתם רצים לרכוש חומרי איטום, קבלו כמה עצות חשובות שיבטיחו לכם חורף חם ויבש.

דבר ראשון תו תקן

איטום הוא עניין בסיסי ויש רבים שנוטים לקחת על עצמם את העבודה, כדי לחסוך עלויות שנלוות להעסקת קבלני איטום. זה מצוין – בהנחה שאתם יודעים מה אתם עושים ומקפידים לשמור על הרגלי עבודה בריאים.

ראשית, חשוב לזכור: אל תתפתו לחומרים זולים של יצרנים מפוקפקים, כי את הנזק תרגישו בהמשך, גם בכיס. כשאתם קונים יריעות ביטומניות ומשחות איטום אקריליות או ביטומניות , הקפידו לרכוש מוצרים עם תו תקן ואם יש לכם התלבטות בין חומרים שונים – תמיד עדיף ללכת על מוצר שזכה בתקני איכות נוספים, או בתו ירוק המעיד על מוצר ידידותי לסביבה (ולא פחות חשוב למי שמבצע את העבודה במו ידיו: ידידותי למשתמש).

מעבר לזה, חשוב להקפיד על יישום הנחיות היצרן. כי מה לעשות – אם לא תקפידו על קלה כחמורה, תספקו משטח נקי לעבודה עליו ותעשו בדיוק מה שכתוב בהוראות, סיכוי סביר שבחורף הבא תידרשו לחזור שוב ולקרוא את הכתבה הזו.

עניין של כימיה

ועכשיו, ללב העניין: חשוב לבחור את חומרי האיטום הנכונים ולוודא שהחומר הנבחר מתאים לעבודה אותה אתם מיידעים לו – כי איטום זה דבר מורכב ולא כל עבודת איטום דורשת את אותם מרכיבים. הדרך הפופולרית ביותר לאיטום גגות בימינו היא שימוש ביריעות ביטומניות, המולחמות זו לזו באופן שיוצר מעין שטיח על גבי כל המשטח שנועד לאיטום. הדבר פופולרי במיוחד על גבי משטחים גדולים ובכלל זה גגות שעברו זיפות בעבר או משטחי בטון חשופים.

מצד שני, יש מקומות שבהם זה פשוט לא ילך. אם המשטח שאתם עובדים עליו עבר בעבר כיסוי באמצעות חומר איטום אקרילי, גם אם תרכשו את היריעות הביטומניות הכי טובות בשוק ותשקיעו בעבודה פדנטית במיוחד, בסופו של דבר זו ברכה לבטלה: החומר האקרילי ידחה את החומר הביטומני (עניין של כימיה) ותוך פרק זמן לא ארוך יצוצו בועות שיגרמו ליריעות להיפרד מהמשטח. מעוניינים להשתמש ביריעות ביטומניות בכל זאת? הקפידו להסיר את החומר האקרילי הישן לחלוטין, לנקות היטב את פני השטח, למרוח פריימר בהתאם להוראות היצרן ורק לאחר מכן המשטח יהיה מוכן לפריסת היריעות הביטומניות.

טיפול פלסטי

אופציה פופולרית נוספת לאיטום היא שימוש במשחת איטום אקרילי לבנה , אותה ניתן למרוח או להתיז. זה עשוי להוזיל לכם עלויות אבל אם יש לכם בעיית ניקוז או שיפוע באזור שאותו אתם מבקשים לאטום עם החומר האקרילי ,רצוי לחשוב מראש על פתרון אלטרנטיבי (או להיערך לתחזוקה מוגברת של המקום).

.

הדרך השלישית

ויש גם אופציה ג', למקרים שבהם אין גישה המאפשרת הלחמה ראויה של יריעות ביטומניות ואין תנאים שמתאימים לשימוש בחומר אקרילי: איטום בחומר פוליאוריטני, שגם הוא דורש שימוש בהתזה והיישום שלו פשוט ומהיר. חומר כזה יהיה מצוין לאזורים מוצלים אבל אם הוא עתיד להיות חשוף לשמש חשוב למרוח עליו שכבת הגנה מפני קרינת UV שתשמור עליו שלא ייסדק.

ואגב, אם אתם אולד פאשן ומתכננים לעשות שימוש באיטום צמנטי, חשוב לזכור שגם כאן החומר יעבוד היטב בעיקר אם תשלבו אותו על חומרים ממשפחת הבטון.

שידוך עם המשפחה הנכונה

אז לא משנה מה אתם בוחרים – דבר ראשון לפני שקונים חומרי איטום, בדקו בדיוק ממה עשוי המשטח שעליו אתם מתכוונים לעבוד ודאגו להמשיך ולהשקיע באותה משפחת חומרים. אל תהססו לשאול לדעת אנשי המכירות בחנות חומרי הבניין שאליה אתם הולכים לגבי מה הדבר שנכון עבורכם. יש לכם ספק? עצרו רגע, קחו דגימה, הזמינו מקצוען לקבלת חוות דעת. אל תתחילו לעבוד בלי להיות בטוחים שהאיטום שלכם נעשה כמו שצריך.

מאמרים נוספים

איטום חדר האמבטיה: עצות זהב למניעת רטיבות

שיפוץ זה אמנם דבר שלא עושים בכל יום, אבל איטום של חדר האמבטיה זה כבר באמת משהו יוצא דופן * כדי שהחדר הרטוב לא יהפוך לבעיה הרטובה של הבניין, קבלו כמה טיפים לאיטום מושלם * וכמובן, הכי חשוב, אל תתפשרו על חומרי האיטום המובילים של פזקר

יריעות ביטומניות: שקט על הגג לעשור הקרוב

הימים שבהם הייתם צריכים לעלות בכל קיץ כדי לזפת את הגג עברו * העולם מתקדם ליריעות ביטומניות – חומר האיטום הנח, היעיל והעמיד ביותר בשוק * פזקר מציגה: יריעות ביטומניות איכותיות שיחסכו מכם רטיבות למשך עשר שנים לפחות