Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

עשרת הדיברות לאיטום גגות

להיערך בזמן, לחסוך בעלויות, לשמור על הסביבה ולא להתפשר על חומרי איטום!

עשרה דברים שחייבים לעשות כדי למנוע נזילות מהגג – למי שמבקש חורף יבש

1. לאתר נזילות לפני שהן קורות

כשמדברים על איטום גגות חשוב להקדים תרופה למכה. עלו על הגג, נקו היטב את הלכלוך שהצטבר וחפשו סימנים לסדקים ולפגמים. מצאתם? מהרו לטפל בהם לפני הגשם הבא, עם יריעות ביטומניות או עם משחה אקרילית לבנה עמידה לקרניי UV.

  1. לעקוב אחרי סימני רטיבות

לפעמים לא צריך לעלות עד הגג כדי להבין שיש בעיה. רטיבות בתקרה? סימני חלודה על הקיר? הטיח מתקלף? הפטריות חוגגות? אם לא תאתרו את המקור זה לא ייעלם.

  1. לחפש שלוליות וליישר שיפועים

אפילו שלולית קטנה, שחוזרת אחרי כל גשם, עשויה לגרום לחלחול ולנזק מצטבר. אל תתעצלו ועשו בדיקה על רטוב – קחו צינור ודמו מצב של גשם. המים נקווים? תתחילו ליישר – בעזרת טיט צמנטי משופר עם פולימרים.

  1. לנקות מרזבים

זה נראה טריוויאלי אבל חשוב לטפל היטב במרזבים, כדי להבטיח זרימה של מים מהגג בזמן גשם. ואגב, בזמן שאתם מבצעים איטום – כסו (זמנית) את פתחי המרזבים והצנרת, שלא יסתמו במהלך העבודה.

  1. לפנות את הלכלוך

דאגו להעלים כל מה שלא צריך להיות על הגג, כי כל חפץ זרוק הוא פוטנציאל לשלולית וכל גורם שעושה צל מכסה על מוקד מים שלא מתייבש.

  1. ליצוק בטון למתקני הגג

ומה עושים עם דברים שחייבים להיות על הגג? חשוב לדאוג שצנרת, דודי שמש וכל אלמנט אחר יעמדו על בסיס בטון מוגבה. הסטנדרט המינימלי יהיה בסיס בגובה 10 ס"מ ובהיקף של 20X20 ס"מ לכל רגל ממתקני הגג.

  1. ליישר את השטח

כדי שהיריעות הביטומניות יעשו עבודה מושלמת, המשטח שעליו הן נפרשות חייב להיות חלק – אחרת ייווצרו בועות. לכן חשוב לנקות את המשטח וגם, אם אתם עובדים על גג מזופת, הסירו כל חלק משכבת הזפת הישנה, מרחו פריימר ביטומני ולאחר הייבוש הלחימו יריעות ביטומניות חדשות לאיטום מושלם של הגג.

  1. להקפיד על תו תקן

השוק מוצף בפתרונות לבידוד ולאיטום הגג אבל חשוב לא להתפתות למוצרים זולים ונחותים. יריעות ביטומניות בעלות תו תקן ישראלי (1430/3) ישרדו טמפרטורות שיורדות מתחת לאפס, את החום הגבוה של הקיץ המזרח תיכוני ואת קרינת ה-UV שמגיעה איתו. וכמובן ובסופו של דבר, זה גם חסכוני כי מוצר איכותי יבטיח מניעת נזילות למשך עשר שנים והבידוד על הגג יחסוך בהוצאות החימום והקירור מתחת לגג.

9.לשמור על הסביבה

לצד תו התקן הישראלי, שווה להקפיד גם על תו ירוק במשחות הלבנות (אקריליות עמידות לקרני UV) במידה ובחרתם להלבין את היריעות לחידוש איטום הגג – כי אף אחד לא רוצה להכניס הביתה חומרים רעילים ואף אחד לא רוצה להרוס את כדור הארץ (שהוא הבית של כולנו).

  1. לדעת שיש על מי לסמוך

תשאלו כל קבלן והוא יגיד לכם שעבודה עם מוצרי איטום דורשת מומחיות ושחייבים לקבל אחריות מיצרן בעל שם. בארץ יש רק גורם אחד שעונה להגדרה הזו, כבר כמעט 90 שנה: פזקר. מוצרי האיטום של פזקר נהנים מתו תקן ישראלי, תו ירוק ותקנים בינלאומיים כמו -ISO9001:2015 . אז צאו לאטום – ושיהיה לנו חורף יבש!

מאמרים נוספים

איטום חדר האמבטיה: עצות זהב למניעת רטיבות

שיפוץ זה אמנם דבר שלא עושים בכל יום, אבל איטום של חדר האמבטיה זה כבר באמת משהו יוצא דופן * כדי שהחדר הרטוב לא יהפוך לבעיה הרטובה של הבניין, קבלו כמה טיפים לאיטום מושלם * וכמובן, הכי חשוב, אל תתפשרו על חומרי האיטום המובילים של פזקר

יריעות ביטומניות: שקט על הגג לעשור הקרוב

הימים שבהם הייתם צריכים לעלות בכל קיץ כדי לזפת את הגג עברו * העולם מתקדם ליריעות ביטומניות – חומר האיטום הנח, היעיל והעמיד ביותר בשוק * פזקר מציגה: יריעות ביטומניות איכותיות שיחסכו מכם רטיבות למשך עשר שנים לפחות